Nechte navolávání klientů a schůzek pro vaše obchodníky na nás. V rámci cold callingu i kvalifikace poptávek budeme vystupovat pod vaší značkou a domluvíme pro vás schůzky jen s těmi kontakty, které jsou pro váš byznys skutečně relevantní. Před navoláváním budeme chtít znát:
• Cíl – chcete domluvit schůzku, vytvořit poptávku nebo zařídit registraci do demo verze?
• Cílová skupina, kterou definujeme podle velikosti firmy, odvětví nebo na základě klientů, se kterými máte zkušenost.
• Proposition value, tedy co děláte a co může druhá strana skrze spolupráci s vámi získat.
Bude nás zajímat, co děláte, co může druhá strana spoluprací s vámi získat, a nastudujeme si veškeré informace o vašem produktu či službě a důvody, proč si ho koupit. Projdeme si:
• hlavní prodejní argumenty,
• na co klienti během schůzek slyší,
• na co se vás ptají
• a námitky na časté otázky.
V podstatě váš produkt či službu musíte našim akvizičním obchodníkům nejprve „prodat“ vy.
Uděláme rešerši, vytvoříme databázi a call script pro navolávání studených kontaktů nebo kvalifikaci příchozích poptávek, včetně šablon SMS zpráv a e-mailů. Postaráme se i o navazující e-mail, který následně pošleme na získaný kontakt se všemi informacemi. Také naplánujeme schůzku a zadáme ji oběma stranám do kalendáře. Do vašeho CRM navíc vepíšeme veškeré poznámky z hovoru, abyste byli na domluvenou schůzku maximálně připravení.
Dejte volanému najevo, že znáte jeho problém/potřebu a máte pro něj ideální řešení. Na to, abyste mu představili užitek, který bude mít z vašeho produktu nebo služby, máte zhruba 15 vteřin. Pak většina lidí přestane poslouchat a bude se snažit hovor ukončit.
Pokud chcete zaujmout rozhodně nezačínejte hovor typickou frází „Dobrý den, tady společnost YZ, nabízíme to a to.“ Nejdříve si zjistěte informace o člověku, kterému voláte – jeho jméno, firmu, ve které pracuje, a pozici. Jakmile vám zvedne telefon, mluvte k němu osobně. Zeptejte se ho například, jestli jste se dovolali panu XY, marketingovému řediteli ve společnosti YZ? Pokud vám tuto informaci potvrdí, pokračujte v hovoru podle call scriptu.
V rámci správné komunikace s klienty nezapomeňte na profesionální, ale přátelský tón, aktivní naslouchání a jasné a srozumitelné sdělování informací. Klient by měl z komunikace s vámi cítit, že respektujete jeho čas a názory. Díky tomu máte šanci získat jeho důvěru a vybudovat dlouhodobý vztah.